Логін:
Пароль:
 


Архів подій

 

українською мовою / на русском языке

На дорогах ожеледь. Основні особливості управління авто на слизькій дорозі

 
 
Зиму можна назвати самим найлютішим ворогом для автомобілістів. Адже тільки в зимовий період у водіїв виникає безліч проблем, починаючи замерзлим двигуном і закінчуючи більш серйозною проблемою - рухом в ожеледь. І тільки щоб морозний період не перемiг своїм суворим характером, доводиться готуватися до зими заздалегідь, встановлюючи на свій транспорт зимову гуму.


Навіть добре підготовлений до зимової їзді автомобіль повністю не вбереже від непередбачених ситуацій. Найстрашніше, що може трапитися це втрата зчеплення під час ожеледиці, адже більшість водіїв починають панікувати і втрачають над собою контроль. Дуже важливо в таких ситуаціях тримати все під контролем.


У ожеледицю дуже важливо правильно використовувати педаль гальма. Ні в якому разі не можна нестримно тиснути на педаль в очікуванні, що автомобіль зупиниться, навпаки, можна остаточно втратити керування. В даному випадку потрібно вміти поєднувати гальмування двигуном і різкі переривчасті натискання на педаль гальма. Тільки в такому випадку можна домогтися бажаного результату - скинути швидкість, не втративши управління. При гальмуванні також не рекомендується працювати кермом - це правило діє і для сухого асфальту, а вже для ожеледиці і тим більше.


Як вибрати шини для їзди в ожеледицю


У зимовий період, а особливо в ожеледицю зчеплення автомобільних шин з дорогою залишає бажати кращого. Щоб не потрапити в неприємну ситуацію, необхідно заздалегідь правильно вибрати шини. У більшості автомобілістів існує думка, що чим крупніше величина протектора на шинах, тим краще тримається автомобіль на льоду. Але як би автомобілісти не рахували - це велика помилка. Тут кращим варіантом є шини з дрібним, але досить насиченим малюнком протектора.


Але навіть з такими шинами не виключена аварійна ситуація. Справа в тому, що вибираючи такі шини, коефіцієнт зчеплення коліс з льодом не може повністю забезпечувати безпеку, як автомобіля, так і самого водія. Якщо звичайна їзда перетворилася в ковзання по льоду, то коефіцієнт зчеплення зменшується приблизно в півтора рази. Якщо сталася блокування коліс, то машина стає некерованою і абсолютно не реагує на рухи керма. І саме тому найкращим варіантом для зимових доріг є шипована гума.


Їзда з перешкодою або як їздити в ожеледь


Автомобіль в ожеледь може бути зовсім некерованим для будь-якого водія. Адже навіть професійний водій не завжди може впоратися з керуванням свого «залізного коня» в такий період. І саме тому необхідно дотримуватися деяких порад для керування транспортним засобом, які допоможуть впоратися з найважчою ситуацією взимку.


Підготовка автомобіля


Підготовка автомобіля для зими дуже важливий етап. Найголовнішим при підготовці машини до зимового періоду є заміна автошин з літніх на зимові. Рекомендується ставити зимову гуму вже тоді, коли температура не піднімається вище + 70С. Крім автошин необхідно підготувати та інші деталі. Перед виїздом в зимовий період потрібно очищати всі автомобільні елементи від снігу, починаючи з дзеркал і закінчуючи капотом. Не варто забувати про світлові прилади, які особливо важливі в зимову пору року.


Правильне положення


Не рідко на дорогах можна зустріти лихача, який намагається продемонструвати свої навички водіння однією рукою. Керування автомобілем в ожеледь увазі акуратність і уважність, тому показувати хто, на що здатний ні до чого. Водії, які халатно ставляться до обережності, частіше за інших схильні до аварійних ситуацій. Щоб не потрапити в ситуацію, яка могла б хоч якось збити з пантелику, необхідно відразу правильно сідати в машину. По-перше, руки на кермі повинні розташовуватися таким чином, щоб великі пальці лежали на ободі керма, таким чином можна краще відчувати автомобіль. Правильним повинно бути і положення - злегка відкинувшись на спинку сидіння, необхідно витягнути руки вперед, відстань до керма має бути невеликим, щоб було зручно.


Зміни стилю водіння


У зимовий час потрібно в обов'язковому порядку міняти стиль водіння. Управління «залізним» конем в ожеледицю повинно сильно відрізнятися від їзди в будь який інший час року. Є безліч способів, які і дозволяють зрозуміти, як їздити в ожеледь.


1. Небезпека «по накату»


Досить частим явищем для ДТП вважається рух накатом. Накат вважається досить небезпечним супротивником на дорозі. Взимку їзда накатом взагалі не рекомендується, адже на провідних колесах обов'язково повинен бути присутнім запас тяги. В іншому випадку машина приречена на занос задньої або ж передньої осі. Якщо таке трапилося, ні в якому разі не можна натискати на педаль гальма, інакше може відбутися блокування коліс. Якщо ж таке сталося, необхідно якомога швидше виходити з цієї ситуації. Потрібно плавно відпустити педаль гальма, вичавити зчеплення і включити знижену передачу. І, змінюючи зусилля натискання на педаль газу, взяти машину під контроль.Блокіровка коліс може статися ще в тому випадку, якщо при їзді накатом водій почне гальмувати.


2. Ручник для екстремалів


Ручне гальмо найчастіше використовується автогонщиками, яким потрібно на великій швидкості увійти в крутий 900 поворот. У звичайному житті ручне гальмо також може стати в нагоді в екстрених ситуаціях. Щоб навчитися працювати ручником, потрібно вибрати тихе місце, де не буває інших автомобілів, щоб не зробити ДТП. Для великого повороту достатньо того щоб задні колеса машини трохи пішли в замет. Для крутих ж поворотів ручник необхідно утримувати довше. Таке правило підходить для автомобілів з АКПП, а також для машин з переднім приводом.


3. «Зчеплення» для зчеплення


Педаль зчеплення призначена не тільки для того, щоб перемикати передачі, але і для запобігання ДТП. Наприклад, вичавлене зчеплення запобігає прошліфовки головних-ведучих коліс в момент початку руху по слизькій дорозі. При занесенні машини, коли задня частина починає обганяти передню, потрібно на нетривалий період вимкнути зчеплення, що допоможе зменшити обертання. Якщо в певному випадку потрібно загальмувати, а це допустимо тільки за допомогою гальмування двигуна, зчеплення дозволить плавно включити знижену передачу.


4. Зсув корпусу


Ще одним варіантом виходу з неприємної ситуації в ожеледицю є поворот з контр-зміщенням. Але це підходить тільки для автомобілів з переднім приводом. Потрапляючи у віраж, автолюбитель починає гальмувати і викручує кермо в протилежну повороту. Коли машина починає вставати поперек дороги, потрібно плавно прибрати ногу з гальма і розгорнути рульове колесо в інший бік. Після цього практично не потрібно працювати кермом, потрібно відпустити машину в замет, регулюючи подачею газу пробуксовку ведучих коліс. Після того, як машина пройшла поворот, можна зупинити замет, вичавивши педаль зчеплення.


5. Перегазовка


Таким способом, як перегазовка найчастіше користуються гонщики, як в зимовий, так і в літній період. Це поняття трактується, як зміна передач з високих на знижені з підвищенням обертів. При цьому з'являється можливість не допустити сильне стримування коліс провідної осі, а значить і неминучий і зрив в ковзання. На слизькій ділянці необхідно вичавити зчеплення і поступово переключитися на нейтральну передачу, потім прибрати ногу з педалі зчеплення. Після цього натиснути на мить педаль газу, вичавити зчеплення і включити знижену передачу, після чого відпустити зчеплення. Послідовно пройшовшись по передачам з більш високою до першої, можна сповільнити швидкість руху машини аж до зупинки навіть на слизькій дорозі.


6. «Ніжність» управління


Тільки в зимову пору року транспортним засобом необхідно управляти дуже ніжно і акуратно. Плавність повинна бути у всьому від управління рульовим колесом і до гальмування. Адже в зимовий період можна потрапити в ожеледицю, де гранично важливо плавно управляти машиною.


Шоферам потрібно запам'ятати, як перерозподіляється маса автомобіля із заднім приводом - скидаючи швидкість, передня частина машини завантажується, значить, передок автомобіля буде опущений, а значить, зчеплення задній частині погіршиться. Справитися з такою проблемою допоможе швидка робота рульовим колесом. Це єдиний момент, коли потрібна швидкість і різкість. Коли машина вирівняється в бік заносу, потрібно моментально вивернути кермо у зворотний бік. Ці рухи повинні бути зроблені негайно, інакше транспорт може увійти в ритм і витягнути машину із замету буде достатньо важко.


Прислухатися до порад і рекомендацій - це всього лише мала частина того, що можна зробити. Адже теоретичні пізнання не вбережуть від непередбачених ситуацій. Безумовно, такі пізнання потрібні і дуже важливі, але все ж цього мало. Для того щоб закріпити свої пізнання, непогано було б відвідати автошколу, де інструктори розкажуть, покажуть і навчать їзді в зимовий період.


За матеріалами tp.zp.ua


22.01.2016
 
Версія для друку
Відправити другу
На початок
 
 
Читайте нас на FACEBOOK


Регіонального фонду підтримки підприємництва в Запорізької області



Агентство Промышленных Новостей


Цитування в інших ЗМІ тільки зі згадуванням в якості джерела ЗОСППР «Потенціал». Передрук матеріалів в мережі тільки з прямим гіперпосиланням на https://potencial.org.ua