Логін:
Пароль:
 


Архів подій






 

українською мовою / на русском языке

Обговорюємо законопроект про скасування 3-ї групи "спрощенки"

 
 
Законопроектом № 8089 передбачено повне скасування третьої групи для платників податків за спрощеною системою, а для другої групи встановити обмеження за видами діяльності. Це викликало неабияку реакцію багатьох представників малого та середнього бізнесу, зокрема й IT-тішників, фрилансерів та інших, хто платить податки за "спрощенкою".

Зважаючи на це, Запорізький обласний союз промисловців і підприємців (роботодавців) "Потенціал" пропонує представникам бізнесу та депутатів всіх рівнів взяти участь в обговоренні цього законопроекту. Всіх бажаючих взяти участь у дискусії, свої пропозиції просимо надсилати на електронну пошту potential.zp@gmail.com

Планується, що така зустріч у "Потенціалі" відбудеться найближчим часом. Слідкуйте за нашими оголошеннями.

А тепер про суть питання докладніше.

1 березня законопроект №8089 був зареєстрований у Верховній Раді двома депутатами з президентської фракції БПП. http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=63565

За словами авторів проекту, 2 групу часто використовують великі мережі магазинів, щоб уникати сплати податків. А 3 група - часто застосовується, щоб оптимізувати виплату зарплат: мова йде про випадки, коли фактично наймані співробітники укладають з роботодавцем договір як ФОП, що дозволяє економити на податках із зарплати.Тому для суб'єктів, які займаються оптовою торгівлею, пропонують заборонити 1 і 2 групи, для 2 групи - обмежити види діяльності підприємцями: які займаються виробництвом товарів, роздрібним продажем товарів з торговельних місць на ринках; діяльністю в сфері ресторанного господарства в будівлі площею до 20 кв м або з використанням засобів пересувної торгівлі; виконанням робіт/наданням послуг (в т.ч. побутових); роздрібної торгівлі дистанційним методом (сюди, судячи з усього, потрапляють інтернет-магазини).

2 групу пропонують заборонити для компаній, які торгують складною електронікою, ліками, ювеліркою, товарами високого цінового сегмента і т.д.

А 3 групу пропонують повністю скасувати - ФОПам, які працюють за цією схемою, пропонують переходити на 2 групи, якщо вони відповідають умовам.

Ще одне нововведення проекту: зниження основної ставки ПДВ з 20% до 16% - щоб бізнес перестав намагатися оптимізувати сплату цього податку.

Всі ці заходи, на думку авторів проекту, допоможуть вивести українську економіку з тіні.

Зараз в Україні діє спрощена система оподаткування (так звана "спрощенка") - це спеціальний податковий режим, розрахований на малих підприємців.

Його основна перевага - сплата єдиного податку замість окремих податків і зборів, спрощена бухгалтерія і звітність.

Залежно від обороту в ній передбачені 4 групи: 1,2,3 групи доступні для фізосіб-підприємців, 4 - тільки для сільгосп-підприємств.

3 група - дуже популярна серед українських IT-підприємців та фрілансерів, з поточною ставкою єдиного податку в 5%.


Втім, народний депутат України Тетяна Острівська у публікації на "Економічній правді" намагається виправдати "спрощенців" та з’ясувати, що буде з офшорами. "Основна дірка держбюджету — не "спрощенці", а "схеми" великого бізнесу. Чому ж не почати з них?" – наголошує вона. Тут же ілюструє сказане цифрами експертів Інституту соціально-економічної трансформації (ІСЕТ), які досліджували втрати держбюджету від схем ухилення від оподаткування.

Втрати бюджету від "обналу" через ФОП — від 0,7 до 3 млрд грн.

Втрати бюджету від використання ФОП замість найму — від 2,5 до 5 млрд грн.

Втрати бюджету від фіктивного підприємництва ("конвертаційні центри") — від 12 до 15 млрд. грн.

Втрати бюджету від офшорних схем — від 50 до 65 млрд грн.

Втрати бюджету від порушення митних правил та контрабанди — від 25 до 70 млрд грн.

"Як відомо, - каже Тетяна Острівська, - скасування 3 групи завдасть удару в першу чергу по ІТ-шникам, які є експортоорієнтованою галуззю. На хвилинку, IT приносить 3,6 млрд дол валютної виручки. Тільки, враховуючи дані ІСЕТ, незрозуміло, чому починають з програмістів? Це ті люди, які не виїхали за кордон, працюють, забезпечують себе, свою сім’ю, створюють робочі місця, а не чекають від держави субсидій, та ще й приносять валютну виручку".

Порівнюючи розмір фіскальних втрат від всіх зловживань зі спрощенкою та від фіктивного підприємництва офшорних схем, як вважає Тетяна Острівська, основна дірка державного бюджету — не "спрощенці". Багато хто з них перейшов би на загальну систему оподаткування, якби були створені відповідні умови.

Щоб знизити популярність спрощеної системи, потрібно зробити загальну систему простою і зрозумілою для всіх. Тобто, скасувати податок на прибуток, а відповідно і складного обліку, і звітності, і дискреційного трактування тих чи інших операцій податківцями, із запровадженням податку на виведений капітал. Поки ж загальну систему не реформували, умови не спростили, спілкування з податківцями істотним чином не полегшили, ДФС недореформували, великий бізнес і надалі виводить гроші в офшори і зловживає з ПДВ.

Натомість, влада почала наступ на третю групу, яка платить відсоток з обороту, а не з прибутку. І хоча в Податковому кодексі поняття "податкове навантаження" відсутнє, далеко не у всіх підприємств на загальній системі воно сягає навіть 3%. Тому, за переконанням Тетяни Острівської, перехід із спрощеної системи оподаткування на загальну систему повинен бути добровільним рішенням підприємця, а не примусовим нав'язуванням державою чергових обмежень.

Таке рішення може бути ухвалене, коли перебувати на загальній системі буде вигідніше, ніж платити відсотки від обороту на третій групі. Тоді, коли загальна система стане простою та зрозумілою, і спілкуватися з податківцями можна буде без постійних збоїв системи дистанційно через електронний кабінет, а не стояти у черзі, щоб здати звіт в ДФС.

Народний депутат наполегливо пропонує - не прив'язувати запровадження податку на виведений капітал до обмеження для спрощеної системи. Треба спочатку, каже вона, виконати все обіцяне платникам, зокрема, ліберальну податкову реформу та в реформу податкових органів, а уже після цього очікувати на перехід платників на загальну систему.

Щодо зловживань великим бізнесом із спрощеною системою оподаткування, то відомо, що таку схему ухилення, зазвичай, використовують великі магазини, навіть мережеві магазини, а також всім відомі Інтернет-платформи. Це знають і податківці, і Генпрокуратура. За бажання правоохоронців побороти ці схеми можливо. Зробити це зможе, очевидно, лише новий орган фінансових розслідувань — фінансова поліція. Якщо він буде створений на зрозумілих і правильних засадах.


За публікаціями "Економічної правди"


За матеріалами www.epravda.com.ua


12.03.2018
 
Версія для друку
Відправити другу
На початок
 
 



Потенціал Інформ

Регіонального фонду підтримки підприємництва в Запорізької області



Агентство Промышленных Новостей


КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:
Цитування в інших ЗМІ тільки зі згадуванням в якості джерела ЗОСППР «Потенціал». Передрук матеріалів в мережі тільки з прямим гіперпосиланням на http://www.potencial.org.ua
Проверка сайта