Логін:
Пароль:
 


Архів подій

 

українською мовою / на русском языке

Що таке гейміфікація і як вона допомагає розворушити співробітників

 
 
Маестро гейміфікації - так називають професора Школи Уортона при Пенсильванському університеті Кевіна Вербаха. Він розповів в інтерв'ю Slon.ru, як буде зростати попит на ігрові техніки в бізнесі і чому Plants vs. Zombies - краще навчальний посібник.


Що таке гейміфікація? Вербах має на увазі комплекс мотиваційних управлінських технік, запозичених в комп'ютерних ігор і їх творців. Скажімо, окуляри, медалі та інші атрибути віртуальних перемог можуть служити формою нематеріального "игрофицированного" заохочення: ти продав за минулий місяць на дві зірки, а він - на три. Медалі, бейджики, бали - все що завгодно, головне, щоб граючи люди починали ворушитися. Гра оживляє рутину. Не бажаючи далеко ходити, Кевін наводить як приклад власний навчальний курс бізнес – школі. Звичайна академічна програма влаштована досить нудно: лекції - семестри - іспити - лекції - семестр - іспит. Але чому б не організувати це як у грі, з подоланням рівнів складності і поступовим перетворенням новачка в магістра? Монотонна дорога стає рельєфною, з'являється мотив переходити від одного рівня на іншій. Ви просувається до своєї мети шляхом гравця.



Гейміфікація (або ігрофікація, від англ. gamification, геймізація) - застосування підходів, характерних для комп'ютерних ігор в програмних інструментів для неігрових процесів.


Як вийшло, що ви стали головним проповідником геймификации?


Я професор бізнес-школи, а в минулому професор права. І як я присвятив чимало часу юридичних аспектів політики в області інтернету. Паралельно я вивчав перспективні технологічні тренди, намагаючись зрозуміти, як інтернет змінює природу бізнесу, так і взагалі відносини між людьми. Я шукав тренди, які більшість людей недооцінюють. Продажі відеоігор якесь час тому привели до створення потужного ринку - принаймні в Штатах. Він стрімко ріс, і молоде покоління активно використовував ці ігри. При цьому самі по собі ігри ставали все більш і більш складними. Взагалі, я завжди цікавився іграми, інша справа, що це мій інтерес не мав видимої зв'язку з бізнесом та іншими речами, які я викладав. Геймификация дозволила об'єднати мої пізнання в іграх і бізнесі. Я усвідомив, що інструментарій розробників ігрових технік можна застосовувати у вирішенні проблем в діловій сфері.


Чи обов'язково любити ігри, щоб випробувати на собі перевагу геймификации?


Продовжуйте робити те, що ви робите. гейміфікація просто зробить вашу роботу більш приємною і захоплюючою. У грі зосереджено безліч точок мотивації - змагальність, призові стимули, логіка подолання перешкод. Простіше кажучи, ваша робота не стає грою, але ви починаєте працювати так, немов граєте.


Gartner прогнозує, що щонайменше половина компаній технологічного сектора до 2015 року будуть використовувати у своїй роботі цей підхід. Ви в це вірите?


Я обережно ставлюся до таких цифр, тим більше що не знаю, що вони засновані. З іншого боку, я бачу, як сотні великих компаній, а з урахуванням інтернет-бізнесу, можливо, навіть більша їх кількість, серйозно вивчають гейміфікацію. А коли гігантські транснаціональні корпорації запускають проекти з геймификации, це означає, що змінюється весь бізнес. Менеджмент вдається до гейміфікації як спосіб розвинути і систематизувати свою мотиваційну політику. На користь популярності напрямки говорить і те, що компанії на кшталт Bunchball, Gigya, Badgeville вже продають компаніям цілі самостійні платформи по впровадженню геймификации - зокрема, в області управління взаєминами з клієнтами. Звичайно, було б перебільшенням назвати гейміфікацію окремої великої індустрією, але масштаби її поширення вже вражають.


Ваш колега з Технологічного інституту Джорджії Ян Богост порівняв нове застосування ігор з маслом для тосту - так, так смачніше, але ось корисніше?


Справді, існують сумніви, на які вказав Ян. Є також люди з числа учасників індустрії, хто розуміє ідею ігор занадто спрощено. Вони кажуть: ігри - це штука про те, як можна винагородити персонал, який отримав перемогу в чомусь. Так давайте просто вознаградим цих людей. Але це профанація! Ось чому деякі люди скептично налаштовані щодо гейміфікації. Система не обмежена настільки вузькими рамками. Ми говоримо про гру як спосіб створення викликів, які мотивують людей долати труднощі. Адже саме в цьому суть гри та ігрового свідомості. До того ж існує багата гама різноманітних технік, використовуваних дизайнерами в процесі створення ігор. І кожна з них потенційно здатна викликати у людини потрібну реакцію, спонукати його до дії.


А самі ви граєте в ігри - комп'ютерні, я маю на увазі?


Забавно, що мої колеги по бізнесу і академічному середовищі щиро впевнені, що я постійно граю в ігри. Думають про мене як про фанатично геймера. Звичайно ж, вони перебільшують. Хоча час від часу я люблю пограти - скажімо, в World of Warcraft. Прямо зараз я граю в гру, яка називається BioShock. Це те, що я роблю для розваги. В той же час я ретельно тестую багато ігор для свого курсу - Plants vs. Zombies, припустимо. Ще в Facebook - FarmVille, CityVille. Ці ігри дуже корисні в плані навчання і мають специфічні техніками, мотивуючими гравців. Вони дуже прості, але змушують людей продовжувати грати і купувати віртуальні товари. Загалом, я дійсно багато граю, але не за маніакальною пристрасті до ігор, а лише тому, що вони допомагають мені вчити ігровим методів.


За матеріалами delo.ua


12.04.2013
 
Версія для друку
Відправити другу
На початок
 
 
Читайте нас на FACEBOOK

Регіонального фонду підтримки підприємництва в Запорізької області



Агентство Промышленных Новостей


Цитування в інших ЗМІ тільки зі згадуванням в якості джерела ЗОСППР «Потенціал». Передрук матеріалів в мережі тільки з прямим гіперпосиланням на https://potencial.org.ua