Українські виробники і експортери виступили проти анонсованого Мінінфраструктури підвищення на 25% тарифів на вантажоперевезення залізницею. Про це йдеться в листі Українського союзу промисловців і підприємців прем'єр-міністру Володимиру Гройсману.
В УСПП зазначають, що намір підвищити на чверть тарифи на вантажоперевезення створює значні ризики для індустрії і самої економіки. Йдеться про "вимивання" мільярдів гривень з оборотних коштів АПК, металургії, машинобудівного сектора.
"Зміна умов оподаткування виробника сільгосппродукції в 2016 році "вимила" з сектора як мінімум 25 млрд грн. Тепер мова йде про ще 8-10 млрд грн. Це загрожує згортанням виробництва, зниженням обсягів експорту і відповідним зростанням курсу долара", - говорять експерти- аграрії.
За словами президента УСПП Анатолія Кінаха, для багатьох промисловців залізниця є безальтернативним видом транспорту - до 90% їхньої продукції перевозиться саме таким чином. Саме тому стрімке зростання цін значно відіб'ється на їхніх бюджетах, призведе до скорочення виробництва.
"Знос рухомого складу у нас катастрофічний - до 85%. Зараз, правда, є певні зрушення у вирішенні цієї проблеми: прийняті відповідні рішення в рамках Національного комітету з промислового розвитку. У промисловців є розуміння того, що на модернізацію залізниці потрібні кошти. Але чому це роблять проблемою споживачів послуг вантажоперевезення? Непорушною є закон економіки - спочатку поліпшена послуга, а в нашому випадку це швидкість, вантажомісткість, доступність вагонів і т.п., а потім - зростання ціни ", - упевнений він.
А.Кінах звернув увагу на те, що зростання на 30% і 15% тарифів в попередні роки не надали будь-якого позитивного впливу на стан вантажоперевезень. "Необхідно обговорити цю ситуацію з виробниками, експортерами, знайти компромісне рішення", - зазначив він.
В цілому виробники переконані: важливо реформувати "Укрзалізницю", створюючи ефективне сучасне транспортне підприємство, не за рахунок споживачів її послуг, а через професійний менеджмент і розвиток системи замовлень у національних виробників. Відповідно, ділові кола чекають від уряду розуміння і діалогу, а не посилення фінансового навантаження.
За матеріалами minprom.ua
|