Логін:
Пароль:
 


Архів подій






 

українською мовою / на русском языке

Чи змусять українців платити за зняття депозитів?

 
 
Збереження в законодавстві обов'язку банків повертати кошти вкладників при достроковому знятті ними своїх депозитів змушує кредитні установи впроваджувати різні способи утримання засобів.


Найчастіше клієнт заздалегідь попереджений про виплату відсотків за мінімальною ставкою, але деякі банкіри вводять і штрафні санкції за дострокове повернення коштів - від 0,1% до 3% від суми депозиту, пише "Комерсант-Україна".


Нацбанк ще рік тому відмовився від ідеї ввести заборону на дострокове зняття депозитів населення, запропонувавши прийняти закон, який буде містити всього два пункти. По-перше, щоб при зверненні вкладника до закінчення договірного терміну банк видавав вклад протягом 30 днів. По-друге, в Нацбанку хотіли отримати право «вводити тимчасовий мораторій на дострокове зняття вкладів у разі настання ознак кризової ситуації».


Однак з тих пір нічого не було зроблено, тому банкіри почали шукати способи утримання коштів своїх клієнтів. Традиційно, кредитні установи при достроковому поверненні депозиту проводять перерахунок доходу за мінімальною ставкою - від 0% до 3-4%, хоча бувають і винятки.


«Як правило, банки або не виплачують нараховані за вкладом проценти зовсім, або перераховують відсотки за зниженою ставкою. Якщо розірвання відбулося протягом перших трьох місяцях дії вкладу, ми не виплачуємо відсотки. Після трьох місяців - виплачуємо їх з розрахунку ставки за договором, розділеною надвоє », - пояснює начальник управління розвитку продуктів Банку Кіпру Ганна Макаренко. У будь-якому випадку клієнт знає, що поверне вклад.


«Він недоотримає частину відсотків, нарахованих за час знаходження коштів на депозиті, але розміщені кошти будуть повернуті в повному обсязі», - пояснює директор департаменту каналів продажів роздрібного бізнесу Банку Форум Дмитро Яковлєв.


Однак деякі установи пішли далі своїх колег і ввели плату за дострокове розірвання депозитних договорів. Ерсте Банк стягує з клієнтів, що порушують договір з банком, комісію в розмірі 3% від суми, яка достроково повертається за рахунками в національній валюті та 1% за рахунками в іноземній валюті.


«При цьому Ерсте Банк не перераховує нараховані відсотки з початку терміну дії депозиту, а виплачує їх у повному обсязі до місяця, в якому відбувається дострокове розірвання. Тому вкладник несе втрати тільки в разі дострокового розірвання депозиту в перший-другий місяць з дати підписання депозитного договору », - пояснює директор департаменту роздрібного бізнесу Ерсте Банку Тетяна Надточій.


Більш складну систему виробив ВТБ Банк.


«Щоб уникнути безкоштовного переведення коштів з поточного рахунку стягується комісія при зарахуванні коштів на депозитний рахунок безготівковим шляхом і достроковому знятті коштів через касу банку в період до 90 календарних днів у відповідності з умовами договору», - говорить директор департаменту роздрібних продуктів ВТБ Банку Катерина Федоровська. Комісія за дострокове зняття коштів становить 1% від суми безготівкового зарахування.


ВіЕйБі Банк бере комісію, якщо клієнт не готовий чекати повернення своїх грошей кілька днів.


«Нашими умовами договору передбачено, що клієнт при достроковому розірванні депозиту може отримати кошти через 7 днів після написання заяви. У разі якщо гроші потрібні терміново, банк може піти назустріч клієнтові, але за це він повинен буде сплатити комісію, оскільки термінове підкріплення готівкою каси банку пов'язане з додатковими витратами: 0,1% від суми виплати за гривневими вкладами, 0,05% - за вкладами в іноземній валюті », - говорить заступник голови правління, директор з роздрібного бізнесу ВіЕйБі Банку Антон Шаперенков. Ставка по розриваються депозитах у цих банків також переглядається, наприклад, при розірванні у ВТБ Банку внеску до 90 днів нараховується 0,5% річних, як за вкладом на вимогу.


Нацбанк не має нічого проти встановлення банками таких комісій, посилаючись на ст. 47 закону «Про банки і банківську діяльність», згідно з якою банки самі встановлюють процентні ставки та комісійну винагороду за свої послуги


«Відносини банку з клієнтом регулюються угодами між ними. Згідно зі ст. 627 Цивільного кодексу, сторони вільні в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору. Втручання органів державної влади в діяльність банків, у тому числі і НБУ, за винятком випадків, передбачених законодавством, забороняється », - повідомили в прес-службі НБУ. Однак розмір комісії повинен бути узгоджений з клієнтом.


Захисники вкладників вважають цю норму хоч і законною, але несправедливою.


«Банк не має права утримувати частину депозиту при його достроковому знятті. Однак він може встановлювати тарифи за розрахунково-касове обслуговування: за виплату готівкових коштів через касу, переказ коштів на карту, зняття грошей з банкомату. У депозитному договорі може бути зазначено, що банк має право змінювати тарифи в односторонньому порядку. Теоретично, якщо комісія несправедлива, наприклад 3%, її можна оскаржити в суді », - говорить юрист громадянської організації« Захисту прав споживачів фінансових послуг "Анатолій Соболевський.


За матеріалами www.kommersant.ua


09.01.2013
 
Версія для друку
Відправити другу
На початок
 
 

Читайте нас на FACEBOOK


Регіонального фонду підтримки підприємництва в Запорізької області



Агентство Промышленных Новостей


КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:
Цитування в інших ЗМІ тільки зі згадуванням в якості джерела ЗОСППР «Потенціал». Передрук матеріалів в мережі тільки з прямим гіперпосиланням на http://www.potencial.org.ua
Проверка сайта